skip to Main Content

COAST TO COAST USA & Biketoberfest

Denne turen kjøres ca midt i Oktober hvert år, avhengig av når Biketoberfest på Daytona Beach i Florida & Orlando begynner. Vi starter med Biketoberfest og kjører vestover, og vår legendariske og berømte Route 66 USA-guide Helge Njå er reiseleder. En EKSKLUSIV TUR som kjøres kun en gang i året. Kontakt oss på 90667074 og post@route66usa.info for mer info.

Turen er på rundt 5100-5200 km fordelt på 21 dager og 18 dager på sykkel, så dette blir en skikkelig motorsykkel/bil tur 🙂 En kjempe tur, vi krysser hele USA fra kyst til kyst.

Prisen vil ligge på rundt 52.000,- for de som skal kjøre sykkel. For passasjer og de som leier bil blir prisen på rundt 26.000,-

Forsikring koster fra 25 dollar dagen (ca 3.600,-) for sykkelen, som dere betaler selv og velger selv hvilken forsikring dere vil.

Cabriolet koster ca 17.000,- i leie + bensin.

Enkeltrom kommer på ca 15.000,- i tillegg for de som vil ha det.

Fly kommer i tillegg, men hvis det bestilles 1 år i forveien, så ligger prisen på 4- 5.000,-.

Grensen er på ca 20 sykler så her er det første mann til mølla.

DAGSPROGRAM COAST TO COAST TUR MED DAYTONA BIKETOBERFEST – EASY RIDER

Dette er turen for de som liker og kjøre sykkel med mange opphevelser på veien.
Turen er totalt Ca 4300 km med 18 dager på sykkel og totalt 21 dagers tur.
En bikers drømmetur ..

Vi starter med Daytona Biketoberfest. Et motorsykkel treff med rundt 400000 personer.
Så krysser vi Usa fra Kyst til Kyst.
Vi kaller turen den ”Ultimate tur ”

Dag 1:
Ankomst Orlando. Vi møtes på hotellet i Orlando på kvelden og tar en gjennom gang av turen og trafikk regler , kjøre mønster etc .For det som har lyst på mat, kan vi organisere en middag på kvelden.
Tidlig kveld etter en lang flyreise .

Dag 2:
Orlando  til Daytona Ca 120 Km.
Vi drar tidlig til Eagle Riders der våre Harley står blanke og venter på oss for og starte Coast to Coast eventyret.
Etter og ha skrevet kontrakter og fått gjennomgang av sykkelen starter vi og kjøre mot Daytona og Biketober Fest.  Småveier ut av byen før vi tar for oss landeveien og 44 gjennom Seminole State Forest.
Vi kommer inn i Daytona Beach rundt kl 1500 og vi må jo cruise ned Main Street der selve Biketober Fest foregår.
Vi finner hotellet og vi er klar for 2 dager med biker fest.
Vi sjekker ut Biketober festen på kvelden.

Dag 3:
Fridag ”Denne dagen har dere fri til å gjøre hva dere vil.
For de som vil kjøre mer, setter vi opp en kjøre tur til Bruce Ross Meyer Harley foretning, som sier de er verdens største HD foretning. Vi sjekker ut livet her.
Videre til Iron Horse Saloon der vi møter masse andre bikere.
På kvelden tar vi oss en bedre middag og sjekker ut mer av Biketober Festen.

Dag 4:
Daytona til Perry  Ca 350 KM
Etter og ha ”festet” på Biketober Fest i 2 dager begynner vi på selve Coast To Coast turen . Vi kjører gjennom Ocala National Forest , så videre mot Dunnellon og highway 19.
Tar også turen innom Don Garlits Museum of Drag Racing. Her får vi hele historien om Drag Racing.
Kommer oss til hotellet i Perry og tar oss en velfortjent dukkert i bassenget og en kald øl .

Dag 5:
Perry til Destin Ca 377 Km
Vi starter tidlig og kjører ut mot Gulf Of Mexico og de fine strendene og små landsbyen langs kysten.
En tur innom Edward Ball Wakura Springs, så ta med badebukse. Levy Bay , Little Bay og East Bay kjører vi gjennom før vi ankommer Destin med sine mange sjø mat restauranter. Her overnatter vi også .

Dag 6:
Destin til New Orleans Ca 440 Km
Vi forstetter kyst veien til Pensacola , så krysser vi inn i staten Alabama og byen Moblie. Her blir det litt motorvei før vi igjen krysser inn i ny stat Mississippi.
Ned mot kysten igjen og Shepard State Park. Vi holder kyst veien til vi krysser inn i vår tredje stat for dagen Luisiana. Derfra er det strake veien inn til New Orleans og hotellet i French Quarter. Her skal vi være i 2 netter og få sjekket ut Bourbon Street med sitt yrende natteliv.

Dag 7:
Fri dag i New Orleans. Gjør det selv dagen. Guiden kan komme med forslag.
New Orleans har mye og tilby som en tur på Mississippi på en hjul damper etc .

Dag 8:
New Orelans til Abbeville  ca 260 Km
Etter en tidlig frokost setter vi oss på syklene igjen og kjører mot sumpen i Louisiana. Vi tar en stopp i Des Allemands der vi tar oss en tur med ” Airboat” inn i sumpene for og se på alligator og et rikt dyreliv.
Så småveier gjennom Gibson, Morgan City og Ibena før vi kommer til Avery Island der Tabasco Fabrikken ligger.
Der har familien Mclhenny drevet og laget ” Hot Sauce” siden 1868. Vi tar en rund tur på fabrikken før det er strake veien til hotellet i Abbeville og en kald øl .

Dag 9:
Abbeville til Galveston ca 360 Km
Mye landevei med jordbruk, sump og kystvei i dag.
Vi kjører Highway 82 ” The Creol Nature Trail ” gjennom Pelican Bay, Grand Chenier og Cameron.
Se opp for alligator I veien.
I Cameron tar vi vår første båt I dag over Calcasieu Lake. Kanskje vi får se delfiner. Krysser grensa fra Louisiana inn i Texas ved Sabine Lake der vi tar en lunsj. En tur inn i innlandet til Winnie og så mot kysten igjen på Intercoastal Waterway ned til Port Bolivar der vi tar båten over til Galveston (Hvis tid, er det weekend er det veldig lang vente tid og da må vi kjøre rundt). Vi har hotell rett ved sjøen i Galveston og tar oss en tur ut om kvelden og får oss noe mat og drikke. De som vil kan også ta en svømme tur i Gulf Of Mexico.

Dag 10:
Galveston til San Antonio   Ca 430 km
Vi fortsetter kyst veien langs Gulf Of Mexico til Freeport.
Så bikker vi inn mot innlandet for resten av dagen mot San Antonio. Vi har jo kommet oss inn i Texas så det er mye jordbruk , jorder og gårder langs veien.
Kjører gjennom Cedar Land , Bay City, Edna , Cuero og Smiley før vi ankommer San Antonio.  San Antonio er jo veldig kjent for sin veldig fine ” River Walk ” med mange restauranter og barer. Og  ” The Alamo ” ruiner der slaget om Alamo ble kjempet i 1836 mot Mexicanerne med Davy Crockett i spissen.
Vi besøker begge steder selvfølgelig .

Dag 11:
San Antonio til Del Rio  Ca 410 Km
I dag skal vi ut på mye fine og svingete motorsykkel veier.
Vi tar turen til Texas Hill Country Trail der vi skal kjøre de tre veiene som blir kalt ” The Tree Sisters” eller ” Twister Sisters”. Vi stopper flere steder som Medina, Vanderpool og Leakey der vi spiser lunsj på en biker bar som heter Bent Rim Grill . Her møter vi  helt sikkert andre motor syklister på tur som oss. Vi ”twister” oss videre til Camp Woo og Rockspring før vi tar siste etappe til Del Rio for natten. Denne byen ligger rett ved Mexico grensen, så du kan mer eller mindre gå til Mexico.  Vi hopper i bassenget med en kald øl og en middag på kvelden etter en fin dag på sykkelen / bilen.

Dag 12:
Del Rio til Alpine Ca 327 Km
Ta med dere passet i dag, for vi skal kjøre langs Mexico grensa og ikke se bort i fra at vi blir stoppet og kontrollert en gang eller to av Border Patrol. Vi kjører Highway 90 hele dagen gjennom Texas prærien. Tar en stopp ved Lake Amistad som ligger rett utenfor Del Rio.
Comstock og Pecos River Bridge som er Texas høyeste bru, finner vi et fint utkiks punkt og tar noen bilder. Videre til Langtry der den beryktete Jugde Roy Beane herjet på slutten av 1800 tallet. Vi besøker hans saloon og museet.  Mer prærie renner unna bak styret mot Sanderson der vi spiser lunsj.  Byen Marathon blir det siste stoppet med besøk på det historiske Gage Hotel. I Alpine finner vi hotellet og slapper av før vi får oss en god middag på kvelden.

Dag 13:
Alpine til El Paso ca 371 km
Starter med nydelige sykkel veier til Fort Davis og Fort Davis State Park. Innom Mc Donald observatoriet (Har ikke noe å gjøre med Mc Donald Hamburgere) og kjører opp på toppen med fin utsikt. Enda mer fine veier mot Interstate 10 . Når vi har kommet til Interstate 10 blir det mye av og på side vei og Interstate , det dessverre ikke annen vei og kjøre til El Paso .. Vi koser oss med en lunsj i Van Horn der vi også stiller klokka en time tilbake,så vi ”vinner” en time i dag . Ved Tomillo er vi igjen på lande veien gjennom søvnige små byer og hadde vi ikke visst bedre skulle vi tro vi var i Mexico, for det er mye skilt på spansk . Relativt tidlig inne på hotellet så vi slapper av til vi skal gå på Texas Roadhouse på kvelden og spise en skikkelig biff.

Dag 14:
El Paso til Tombstone Ca 450 KmTilbake på landeveier langs Mexico grensa, så ha passene klare . Skal ikke se bort i fra at vi ser en eller 3 offiserer fra Border Patrol på ATV, på jakt etter noen prøver seg på og krysse grensa .Tar en stopp i Columbus for en kaffe. Noen lange sletter vi skal kjøre i dag, men det er jo bare fasinerende . I Hachita skjønner vi at vi er skikkelig langt ute i allfarvei. Animas og Rodeo før vi kommer til Douglas og tar oss en lunsj.  Mot Bisbee og her begynner det herlige mc veier igjen i Bisbee fjellene. Det kommer godt med etter vi har fått dosen med sletter før i dag .Kommer så til den kjente Cowboy byen Tombstone som er kjent for Wyatt Earp, Doc Holiday  og sine mange ” Gun Fights ” i byen . Tombstone ser nesten akkurat ut som den gjorde for 130 år siden . Vi tar og utforsker byen og vi skal jo selvfølgelig ha en middag på en av Saloonene på kvelden for her skal vi bo for natten

Dag 15:
Tombstone til Tuscon  Ca 260 Km
Nydelig dag på veien igjen for i dag skal vi kjøre opp til Mt Lemmon på 2700 meters høyde. Først kjører vi til den lille byen Sonita der vi tar en kaffe . Så til Vail der vi sjekker bensin på sykkelen / bil og tar på oss noen ekstra plagg siden temperaturen kan falle en del når vi begynner på fine mc veier, utsikt og fin natur på vei opp til Mt Lemmon . De startet og bygge Mt Lemmon Highway i 1933 men den ble ikke ferdig før i 1950 . Det er en fornøyelig vei på ca 85km tur retur som kommer til å sitte godt igjen i minnet. Vi stopper på toppen og tar en lunsj på Sawmill Restaurant . På vei opp og ned tar vi flere stopp på mange av de utsikts punkt som er langs veien. Kommer inn på ettermiddagen på hotellet i Tuscon hvor vi tar en øl og lar alle inntrykk dagen falle inn.

Dag 16:
Tuscon til Yuma   Ca 410 KmStarter dagen med å kjøre gjennom Saguaro National Park og Gates Pass på fine mc veier . Kaktuser vokser det mye av her så ha kamera klare.. Vi tar flere stopp på veien. Byene Marana, Red Rock ,Eloy og Maricopa kjører vi gjennom før vi kommer til Gila Bend for lunsj . Vi kjører Old Us Higway 80 så mye det går ann mot Yuma som vi overnatter i for kvelden.

Dag 17:
Yuma til San Diego  Ca 285 Km
Vi krysser grensa inn i California og vi kjører gjennom ørkenen i Imperial County . Calexico er første stopp helt på Mexico grensa . Highway 98 mot Old Higway 80 til Desert View Tower , der vi klatrer opp i tårnet og nyter utsikten . Videre på Old Higway 80 som er den første highway i Usa som hadde fast dekke fra kyst til kyst . I Jacumba tar vi oss en lunsj og så begynner de herlige mc veien igjen nesten helt til San Diego . Vi koser oss på veien gjennom små landsbyer og stopper for kaffe på Barret Junction Cafe . Så strake veien inn til San Diego hvor vi blir i 2 dager .

Dag 18:
San Diego  Fridag
Her tar vi bare og koser oss. Vi setter opp en tur ned til downtown San Diego der vi kan gå på Top Gun Baren Kansas City Barbeque . Kan også ta en titt på Maritime Museum Of San Diego og USS Midway . For de som vil kan bruke dagen i Sea World .  Og vi må jo i Old Town med sine mange butikker og restauranter .

Dag 19:
San Diego til Los Angeles  Ca 210 Km
Da har siste dagen med sykkel kjøring kommet og vi avslutter med og kjøre den berømte ” Highway 1 ”  Pacific Coast Highway.  Mange kyst byer ligger langs veien og vi tar turen gjennom de fleste som Oceanside , Dana Point , Laguna Beach for vi spiser lunsj . Videre til Newport Beach, Huntington Beach og Hermosa Beach . Vi tar flere stopp langs veien.
Så leverer vi tilbake Harleyen og feirer at vi har krysset hele Usa . Sikkert ikke mange kjente som kan skryte på seg det. Totalt Ca 4300 Km men det blir mer med ekstra kjøring vi gjør langs ruta .

Dag 20:
Santa Monica og Venice Beach. Vi drar ned til Santa Monica og Venice Beach og koser oss hele dagen med mat , godt drikke og kanskje en svømme tur i Stille Havet .. På kvelden tar vi en avskjeds middag og takker oss selv for en fin tur.

Dag 21    Hjemreise

Your choice of travel dates

Please check below so you have added the correct travel date before continuing adding transportation, excursions and flight.

Choose transportation, excursions and flight

Choose whether you want to ride a motorcycle, car or a bus. If you want to ride a motorcycle, you will leave a first and a second hand choice.

If you choose to drive a car, you pay passenger price rent the car on your own. If you are going any of our U.S tours, we recommend booking your car at Alamo Car Rentals.
Read more about the bikes and car rental here.

Main traveler choices

These choices will only apply to the main traveler

Choose type of motorcycle – HD

If you have chosen above to ride a motorcycle, make a first and a second hand choice of bike here.
Read more about the bikes here

First hand choice
Second hand choice

Add traveler and traveler companion(s)

Add main traveler any traveling companions. The person/persons you fill in as traveling companions will each get an email with their own traveling information. For this reason, you must not use the same email adress for the main traveler as the traveling companions. Make sure to fill in each traveling companions own email adress.

TRAVELER(S)

MAIN TRAVELER

Norway

TRAVEL COMPANION(S)

Summary and checkout

Please check that all booking information is correct in the summary below before proceeding to the payment checkout.

Product Price Quantity Total
× USA På Langs COAST TO COAST USA & Biketoberfest – 2018-10-17 5,768.22
5,768.22

Tour guides and tour dates

Which tour guide leads which tour?
See tour dates, schedules and codes here